Spletne urice #143: Je na webu kaj novega? (poročilo z AEA in IASummit)

Spletne urice #143: Je na webu kaj novega? (poročilo z AEA in IASummit)

21.4.2010 ob 19:00, Kiberpipa, Ljubljana

V začetku aprila se je v Seattlu zgodil prvi letošnji An Event Apart, konferenca, ki jo organizirata Jeffrey Zeldman in Eric Meyer, izkušena borca za spletne standarde. Kot se za konferenco takega kova spodobi so predavatelji vrhunski, predavanja nova, po konferenci pa sta sledili še delavnici o HTML5 in CSS3.

Takoj za tem se je v Phoenixu zgodil že enajsti IA Summit, vsakoletno srečanje ljubiteljev informacijske arhitekture in oblikovalcev uporabniških izkušenj, na kateri je med drugim predaval tudi Richard Saul Wurman, ki je utemeljil naziv “Information Architect” in soustanovil konferenco TED.

Svojo izkušnjo z obeh konferenc in razmišljanje o prihodnosti spleta bo z vami delil Marko Mrdjenovič, bivši vodja Spletnih uric, razvijalec pri Zemanti, predvsem pa spletni navdušenec.

Spletne urice #142: Spletna analitika 101

Spletne urice #142: Spletna analitika 101

14.4.2010 ob 19:00, Kiberpipa, Ljubljana

Tokrat bomo na Spletnih uricah govorili o osnovah spletne analitike. V uvodu bomo spregovorili o vlogi analitike pri spletnih projektih, o user-centered design-u, o strategiji in ciljih. Spregovorili bomo tudi o orodjih za spletno analitiko (največ o Google Analytics) in metodologijah analize.

Na primeru si bomo postavili cilje, izberali kazalnike, merili in predlagali spremembe.

Če bo čas bomo govorili bolj natančno še o kvalitativni analitiki (discount usability testing).

O spletni analitiki nam bo predaval Danijel Kurinčič, analitik uporabniške izkušnje pri Domenci.

Spletne urice #141: Toshl.com – od wireframea do končnega izdelka

Spletne urice #141: Toshl.com – od wireframea do končnega izdelka

7.4.2010 ob 19:00, Kiberpipa, Ljubljana

Predavanje se bo osredotočalo na načrtovalne faze izdelave spletne storitve s stališča uporabniškega vmesnika. Kaj sploh so wireframi, kako izdelovati osnutke in zakaj so pomembni? Celoten proces bo prikazan na primeru izdelave osnutkov za spletni beležnik stroškov Toshl.com.

O razvoju uporabniškega vmesnika Toshl.com bo predaval Matic Bitenc, UX arhitekt pri podjetju 3fs.

Spletne urice #140: Prihodnost (digitalnega) založništva

24.3.2010 ob 19:00, Kiberpipa, Ljubljana

Tokratne Spletne urice bodo namenjene prihodnosti. Prihodnosti digitalnega založništva namreč. Amazonov e-bralnik Kindle je na pohodu (tudi kot aplikacija za PC, Mac in iPhone), iPad prihaja 3. aprila, konkurenca na področju e-bralnikov pa bo velika.

Kako so na (r)evolucijo založništva – tu več ne moremo govoriti o tisku – pripravljeni založniki in kaj nove platforme pomenijo za razvijalce, kdo od slovenskih založnikov bo prvi stopil na digitalni trg, … o vsem tem se bomo pogovarjali na tokratnih Spletnih uricah, ki bodo tokrat v obliki diskusije / okrogle mize (čeprav okrogle mize kot take ne bo).

Tokrat na Spletne urice še posebej vabimo predstavnike založnikov, seveda pa razvijalci, oblikovalci, eksperti za uporabnost, interakcijo, čivkanje, in drugi, ter ostala zainteresirana javnost, ni nič manj dobrodošla, še dodaja Davorin Pavlica, ki bo dogodek povezoval.

Spletne urice #139: Ekonomika interneta

17.3.2010 ob 19:00, Kiberpipa, Ljubljana

Za uspešno delanje biznisa na internetu je dobro poznati nekaj ekonomskih temeljev. Diskutirali bomo o pojmih, kot so mrežni učinki, lock-in, stroški preklopa, avtorske pravice in patenti, se naučili različnih načinov postavljanja cen ter preverili, kako omenjene pojave izkoriščajo veliki plejerji, kot so Google, Apple, Microsoft in drugi.

Ivan Župič obljublja, da bo predavanje brez nerazumljivega žargona!

Spletne urice #138: The Internet of Things

10.3.2010 ob 19:00, Kiberpipa, Ljubljana

Internet že dolgo ni več samo domena računalnikov ter zaslonov. Vse več fizičnih naprav je tako ali drugače povezanih v splet in v realnem svetu delujejo kot senzorji oz. oddajniki informacij.

V nadgradnji predavanja iz jesenskega WebCamp-a bo Tomaž Šolfa, član MarandLab-a, predstavil nekaj zanimivih konceptov takih naprav ter skušal nakazati, kakšni bodo trendi v prihodnosti “spleta stvari”.

Spletne urice #137: Kdaj podjetja NE smejo komunicirati prek družabnih medijev?

3.3.2010 ob 19:00, Kiberpipa, Ljubljana

… takrat, ko podjetja ne vedo, kaj delajo in si naredijo več škode kot koristi. Vendarle pa praksa (predvsem tuja) kaže, da tista podjetja, ki družabne medije razumejo, to delajo odlično in lahko tudi pokažejo konkretne rezultate.

Jasna Suhadolc, partner v podjetju Virtua in svetovalka za online komuniciranje bo predstavila nekaj primerov, ki dokazujejo, kako družabni mediji spreminjajo načine komuniciranja z deležniki: mediji, zaposlenimi, kupci in drugimi. Jasna je tudi avtorica knjige Nove priložnosti e-komuniciranja, ki je izšla leta 2007 pri GV Založbi v okviru PR zbirke.

Spletne urice #136: CSS3 – Je prihodnost spletnega oblikovanja že tu?

24.2.2010 ob 19:00, Kiberpipa, Ljubljana

Od oktobra leta 1994, ko je Hakon Wium Lie predlagal predhodnika CSS-ja do danes, je spletno oblikovanje naredilo enormni preskok. Zdi se, da bo prehod na CSS3 še bolj divji in da bo oblikovalcem dal še več svobode pri oblikovanju spletnih strani.

Skozi predavanje se bo Davorin Pavlica dotaknil zakaj in kako lahko spletni oblikovalci že danes uporabljajo CSS3 in zakaj se ni treba vedno ozirati na tisti, čedalje manjši, modri E (vsaj na verzijo 6 ne).

Spletne urice #135: Računalništvo v oblaku – prihodnost informacijskih tehnologij

17.2.2010 ob 19:00, Kiberpipa, Ljubljana

Prenos podatkov je iz dneva v dan hitrejši (in ugodnejši). Tako se tudi na področju IT-ja dogajajo spremebe, s katerimi se mora seznaniti vsak spletiščar, pa naj se s spletom ukvarja ljubiteljsko ali poklicno.

Podjetja še vedno investirajo vse preveč denarja za lastne strežnike, podatkovne shrambe, mrežno opremo, aplikacije, … in nenazadnje tudi za sistemske inženirje, ki vse to urejajo. Je to res edina pot, ali lahko s pomočjo širokopasovnih povezav odločimo za storitve v računalniškem oblaku?

Predava Luka Terglav (o2z2, FlipIT).

Spletne urice #134: Blagovne znamke v družbenih medijih

10.2.2010 ob 19:00, Kiberpipa, Ljubljana

Na tokratnih Spletnih uricah z naslovom Blagovne znamke v družbenih medijih – pravila igre in kako izgledajo v praksi bo na sporedu okrogla miza, kjer bodo gosti na primerih iz prakse debatirali o pravilih igre pri komunikaciji blagovnih znamk v družbenih medijih.

Nekaj vprašanj, na katera bodo gosti poskušali odgovoriti: Zakaj za blagovno znamko ne ustvariti osebnega profila na Facebooku? Kaj storiti, če fani ustvarijo stran na Facebooku ali profil na Twittru prej, ko to naredi blagovna znamka? Kako se po načinu komunikacije razlikujeta Facebook in Twitter? Kako se pogovarjati s skupnostjo? Kateri triki na družbenih medijih so najbolj učinkoviti in tudi skladni z etiko in pogoji uporabe medijev?

Sodelujoči na okrogli mizi bodo:

  • Jasna Suhadolc, svetovalka za digitalno komunikacijo in partnerka v podjetju Virtua
  • Živa Jalovec, odgovorna za pojavnost in komunikacijo Mercatorja na družbenih medijih
  • Žiga Vrtačič, študent komunikologije, prej zaposlen na Renderspaceu
  • Miha Rejc, pomočnik direktorja – korporativno komuniciranje mimovrste=)
  • Matej Špehar, medijski svetovalec na Radiu Hit

Moderator bo Anej Mehadžič, svetovalec za komunikacijo na družbenih medijih na Planet9 (SiOL.net).