Spletne urice #105: Je vaše spletno mesto podatkovna baza ali samo kup črk?

25.2.2009 ob 19:00, Kiberpipa, Ljubljana

Na spletu se pojavlja vedno več storitev, ki vse svoje podatke ponujajo v računalnikom razumljivi obliki skozi odprte APIje, mikroformate, RSS ali ATOM feede in podobno. Tudi vaš blog je pravzaprav baza podatkov, saj svojo vsebino ponuja v obliki feeda, nove objave pa sporoča preko pingov.

Dejstvo, da imamo na spletu vedno več dostopnih virov, odpira nove možnosti sodelovanja, tako imenovane mashupe, ki pravzaprav niso nič novega. Novo je to, da danes besede sploh ne uporabljamo več, saj so vse nove spletne storitve mashup. Vendar pa dostop do podatkov ni edini način “sodelovanja” s spletnimi mesti – zelo enostavno je izdelati aplikacijo, ki živi v drugih aplikacijah – brez njihovega “dovoljenja” preko brskalniških dodatkov ali bookmarkletov.

Na predavanju bo Marko Mrdjenovič z Zemante predstavil, kaj storiti, da bo vaše spletno mesto mash-up friendly, in zakaj je to pomembno, hkrati pa se postavil na stran mash-up razvijalca in pokazal nekatere možnosti razvoja mash-upov.

Predavanje bo predvidoma potekalo v angleščini.

Spletne urice #104: Poročilo s konference: Web Directions North 2009

18.2.2009 ob 19:00, Kiberpipa, Ljubljana

V začetku februarja se je zgodila že tretja konferenca Web Directions North. Po dveh letih gostovanja v Vancouvru v Kanadi se je letos preselila v Denver v ZDA. Konferenca je trajala dva dni, v katerih so svoje poglede na aktualne spletne teme predstavila nekatera znana imena spletne scene, kot so Nate Koechley, Dave Shea, Dan Cederholm, Derek Featherstone ter nam še malo bolj znani Elliot Jay Stocks. Konferenca je poleg predavanj postregla tudi z okroglo mizo o stanju spleta in pa enim dnevom delavnic.

Da se boste lažje odločili, katera predavanja si ogledati na spletu, bosta Matjaž Korošec in Sara Tušar Suhadolc predstavila bolj zanimiva predavanja ter pomagala odgovoriti na vprašanja, zastavljena na konferenci.

Spletne urice #103: 16 (Mostly) Difficult Steps to Becoming a Customer Experience-Driven Organization

11.2.2009 ob 19:00, Kiberpipa, Ljubljana

Thanks to companies like Apple, Southwest Airlines, Amazon.com, and Proctor and Gamble, many organizations now realize that a focus on customer experience provides a sustainable competitive advantage in an increasingly complex marketplace. However, most companies don’t understand what it takes to achieve that focus, and customer experience initiatives end up half-baked, poorly executed, or aborted.

Več na http://adaptivepath.com/events/2009/feb/virt.php

Spletne urice #102: Primerjava Javascript knjižnic

4.2.2009 ob 19:00, Kiberpipa, Ljubljana

Javascript knjižnice so začele svoj pohod pred nekaj leti. V kratkem času jih je nastalo malo morje, nastajajo pa z zelo različnimi nameni in so namenjene zelo različnim publikam. Zadnje čase se kaže možnost za konsolidacijo, John Resig je namreč napisal odprto knjižnico za iskanje/izbiranje elementov, ki bo v kratkem implementirana v večje knjižnice. Kljub temu ostaja še kar nekaj diferenciatorjev, kot so sintaksa, poimenovanje, širina APIja…

Svoj pogled na preteklost in prihodnost Javascript knjižnic bo predstavil Mislav Marohnić, včasih član core ekipe knjižnice Prototype, v prostem času pa Ruby in Javascript razvijalec.

Predavanje bo potekalo v angleščini!

urice #101: Kako narediti spletno mesto še bolj učinkovito – testiranje in optimizacija spletnih mest v praksi

28.1.2009 ob 19:00, Kiberpipa, Ljubljana

Na tokratnem predavanju vam bomo govorili o optimizaciji spletnih mest s pomočjo A/B testiranj in ostalih oblik optimizacije s pomočjo podatkov in statistik. Predstavili bomo kako določiti, katere so tiste strani, ki so najbolj potrebne optimizacije (testiranja), govorili pa bomo tudi o tem, kako določiti split in kako do idej, kaj testirati.

Nadaljevali bomo s procesom testiranja: kdaj s testom zaključiti, kdaj imamo dovolj podatkov in dovolj velik vzorec, ki je reprezentativen, kdaj so rezultati značilni. Na koncu bomo izvedeli še postopek po zaključenem testu.

Predava Urška Podobnik iz podjetja Studio moderna.

Spletne urice #100: ŽVPL 3.0 – kako “zaj***ti” projekt (ali česa ne narediti pri procesu prenove)

21.1.2009 ob 19:00, Kiberpipa, Ljubljana

ŽVPL, spet živeči spletni časopis je po treh letih zimskega spanja spet na spletu. Urednika in snovalca prenovljenega ŽVPL-a Gregor Zalaznik in Davorin Pavlica nam bosta povedala nekaj bridkih izkušenj kako je prenova potekala, zakaj je potekala tako dolgo in kako se ne lotiti prenove spletnega mesta.

Govorila bosta o oblikovnem procesu, programiranju, vodenju projekta, pivu in še čem. Predavanju bo že tradicionalno sledilo lovljenje medvedov!

Spletne urice #99: Zakaj bi vse počeli sami, če pa imamo Google Data APIje

14.1.2009 ob 19:00, Kiberpipa, Ljubljana

Trinajst let star Google že dolgo ni več samo search engine, ampak dnevno spletno mesto za mail, urejanje dokumentov, fotk in videoposnetkov, izgubljanje (časa) po zemljevidih in podobno.

Nekje tri leta pa je star njihov prvi API (koledar). Od takrat je svojega pridobilo večino servisov in večino programskih jezikov.

V kratkem in praktičnem predavanju si bimo pogledali, kako iz naše kode:

  • dobimo seznam kontaktov;
  • v koledar vnesemo urnik letnega semestra;
  • na youtube objavimo par videoposnetkov;
  • zmigriramo svoj blog na blogspot;
  • še kaj več, ali kaj manj ..

Predava Igor Kolar. Vabljeni.

Spletne urice #98: Jaz sem POSH, pa ti?

7.1.2009 ob 19:00, Kiberpipa, Ljubljana

Bil je čas, ko smo spletne strani izdelovali s pomočjo tabel. Na srečo je ta čas mimo, danes lahko spletna mesta naredimo s pomočjo bolj semantičnih oznak, značk ali kakor že pač rečemo HTML tagom po domače. Kot običajno pa je po iztrebljenju “tablitisa” izbruhnila nova epidemija, ki ji znanstveno pravimo “divitis”, njen osnovni simptom pa je prekomerna, skoraj nezdrava uporaba divov, pogosto pa tudi druge nespretnosti.

POSH je kratica za Plain Ol’ Semantic HTML, kar je pravzaprav edini pravi način za izdelovanje spletnih strani. Da bi lažje postali bolj POSH bomo spoznali nekatere lastnosti HTML 5, v živo pa si bomo ogledali tudi POSHizacijo pred kratkim prenovljenega ŽVPL-a.

Predava Marko Mrdjenovič, spletni razvijalec in navdušenec ter član skupine ILG pri webstandards.org.

Spletne urice #97: Razvoj večkanalnih spletnih aplikacij – Web, Mobile, 3G Video, IPTV

17.12.2008 ob 19:00, Kiberpipa, Ljubljana

Tomaž Štolfa, vodja projektov pri Marandu, nam bo predstavil razvoj aplikacij, ki izkoriščajo več kanalov za interakcijo uporabnikov – prednosti in pasti posameznega kanala ter kako izkoristiti prednosti oz. preseči slabosti. Predavanje ne bo strogo tehnološko ampak se bo ustavilo tudi pri uporabnih vidikih izkoriščanja različnih načinov dostopa do spletnih aplikacij.

Med predavanjem bodo v živo predstavljene tudi nekatere praktične aplikacije, ki temeljijo na konceptu večkanalne dostopnosti.

Podjetje Marand Inženiring d.o.o. je eno vodilnih slovenskih podjetij na področju informacijsko-komunikacijskih tehnologij in informacijske podpore poslovnih procesov. Marandova osnovna prednost je stalno izpopolnjevano lastno znanje in izkušnje, ki nam omogočajo, da lahko naročnikom ponudimo tako izdelke vodilnih svetovnih ponudnikov informacijskih tehnologij kot tudi inovativne lastne rešitve.